ساخت وبسایت خبری با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

فرض کنید منظور داریم یک وبسایت خبرگزاری بسازیم و با آن شروع به تکاپو کنیم. بی گمان مراحلی برای ساخت یک وبسایت باید طی نماییم اما برای تکمیل آن نیز باید اطلاعات نکوداشتن داشته باشیم و بدانیم دقیقا از چه ابزارهایی باید استفاده شود الی وبسایت استانداردی برپایی کنیم.
در وبسایت‌های خبری نیز سوژه کمی با پیچیدگی مواجه است و بارها دیده‌ام که کاربران سوالات گوناگونی در مورد امکانات این قبیل سایت‌ها می‌پرسند. مثلا می‌گویند دقیقا از چه امکاناتی باید کمک بگیریم؟ آیا افزونه X را باید نصب کنیم؟ یا افزونه Y برای یک سایت خبری ویرانگر نیست؟ و…

نگران نباشید! برای اینکه بتوانیم در ساخت وبسایت خبری با وردپرس به صورت استاندارد و بهینه به شما کمک کنیم، نوشتار امروز ما را به صورت کامل مطالعه کنید و قدم به قدم با ما قبل بیایید.

1- افزونه Simple Author Box
simple author box- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند بخشی برای نمایش اطلاعات نویسنده خبر هستیم. به راستی اولین افزونه‌ای که باید به آن توجه کنین همین افزونه است. در وبسایت‌های خبری باید کاربران و مخاطبین خود را از اینکه مطلب چه شخصی را می‌خوانند، آگاه سازید. برای این منظور افزونه simple author box را توصیه می‌کنم. طریق نصب و راه‌اندازی آن نیز در همیار وردپرس موجود است.

2- افزونه Scroll post excerpt
وبسایت‌های خبری معمولا بخش‌هایی پر از تازه ها مختلف در صفحه اصلی دارند، برای اینکه بتوانید نظمی به آن‌ها دهید می‌توانید در دسته سایدبار موارد متعددی را آورده و با کمک اسکرول آن‌ها را تماشا کنید. این‌کار با کمک افزونه Scroll post axcerpt امکان‌پذیر است. این افزونه نیز در وبسایت‌های خبری اکیدا رهنمود می‌شود.

قالب خبری Newsanchor
3- افزونه Yop Poll
yop poll- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
معمولا در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند امکان نظرسنجی هستید. گاهی لازم است از کاربران خود در باره برخی فعالیت‌ها و نیازمندی‌ها نظرسنجی کنید. برای این هدف افزونه Yop Poll گزینه مناسبی است که می‌توانید به مد نظر آن را سفارشی کرده و تنظیم نمایید.

4- افزونه Yet Another Related Posts Plugin
yarpp- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند افزونه‌ای برای نمایش مطالب پیوسته در بین خطوط نوشتار هستیم. همه ما می‌دانیم که حجم مطالب موجود در سایت خبری زیاد بالاست و باید به نحوی این مطالب دسته‌بندی شده و به آگاهی مخاطب برسد. چنانچه از افزونه‌ای همانند YaRPP کمک بگیرید هم به خودتان و هم به کاربر کمک قابل توجهی کرده‌اید.

5- افزونه Super Socializer

افزونه خبری وردپرس


super socializer- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
هر وبسایتی نیازمند آیکون شبکه‌های اجتماعی در پست‌هاست لغایت مطالب وبسایت به اشتراک گذاشته شود. وبسایت‌های خبری هم که تمام و کمال حائز مطالب و اخبار روز هستند پس باید از این عنصر مهم بهره‌مند شده و آن را نادیده نگیرند. برای این قصد افزونه حرفه‌ای Super Socializer را توصیه می‌کنیم.

6- افزونه W3 total cache
w3 total cache- ساخت وبسایت خبری با وردپرس
وبسایت‌های خبری همان‌طور که گفتیم، حجم زیادی از اطلاعات و تصویر را به به اتفاق دارند، برآیند اینکه تفریق سرعت بارگذاری در آن‌ها به شدت نگریستن می‌شود. برای اینکه بتوانیم از این دشواری ممانعت کنیم باید از افزونه‌های افزایش سرعت مشابه W3 Total Cache استفاده کنیم.

7- افزونه Edit Flow
edit flow - ساخت وبسایت خبری با وردپرس
برای اینکه بتوانیم مدیریت نیرومند و اصولی بر روی مطالب داشته باشیم و موعد مشخصی را برای ارسال آن‌ها در نظر بگیریم بهتر است از یک افزونه مدیریت انتشار مطالب مشابه Edit Flow کاربرد کنید.





:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: